Vijećnik MITAR OBRADOVIĆ (SDP)
postavlja pitanje o Komunalcu Požega d.o.o., vezano uz medijske natpise po portalima i općenito u medijskom prostoru, za navodno izlijevanje opasnih tvari u Veličanku iz odlagališta otpada Vinogradine: „Što se to točno tamo u Komunalcu događa, nadležne institucije provode neke inspekcijske postupke, može li gradonačelnik izvijestiti vijećnike o stanju u Komunalcu i o konkretnoj temi. Dakle što se događa s navodnim izlijevanjem opasnih tvari u Veličanku?
GRADONAČELNIK
Odgovara vijećniku da to što se dogodilo, između ostaloga, i jedan od razloga što je imenovana nova direktorica i novi Nadzorni odbor tvrtke, a temeljni razlog je suočavanje s izazovima i unapređenje poslovanja tvrtke. Taj proces započela je nova direktorica po imenovanju. Imamo dvije faze, jedna je tehnologija zbrinjavanja otpada na Reciklažnom dvorištu u Industrijskoj ulici, a druga je zbrinjavanje otpada na odlagalištu Vinogradine. Direktorica ima zadatak postaviti novu organizaciju i novi financijski okvir, što vjerujem neće biti problem budući da je direktorica iz sustava Komunalca i prije je bila voditeljica financija. Odlagalište Vinogradine nije od jučer, na njemu su ostali tragovi korištenja, naprosto se ne primjenjuje ista tehnologija kao na početku rada odlagališta. Zadaća direktorice je posložiti tvrtku u svim segmentima i posložiti timove koji će sačinjavati stručni djelatnici te osigurati financijska sredstva da se to sve provede. To je za sada put koji ide svojim tijekom, svaka takva promjena neizbježno će izazvati entropiju u sustavu. U svakom sustavu moraju biti dva elementa, entropija i entalpija, entalpija će po tom uvesti red u sustav i dovesti ga u balans. Nova direktorica i novi Nadzorni odbor, za koji ste mi svi vi (gradski vijećnici) dali podršku su stručni i kompetentni ljudi, imamo i pravnika i inženjera. Što se tiče tog događaja u Vinogradinama, još uvijek nismo dobili ništa službeno, nikakav nalaz niti očitovanje, nikakvo izvješće niti slično. To ništa nije kratak put ka rješenju, potrajat će. Isto tako, to zasigurno nije jedini problem našeg odlagališta, složeni su problemi, svi ih i okolo imaju, a vjerojatno imaju i veće. Izazov za novu upravu je zato napraviti promjenu, iduće godine ide novi ustroj u Komunalcu. Što se tiče samih medijskih napisa, ne želim ih komentirati dok ne dođu službena očitovanja. Uspostavljene su dobre prakse u sustavu upravljanja otpadom, bit će unaprjeđene i sve će se odraditi, i po pitanju financijskog poslovanja pa sve do tehnologije zbrinjavanja. Tvrtka ima problema i izazova, ali ni blizu koliko se misli. Nema čarobnog štapića, nema profesora Baltazara da se jednim potezom riješe svi problemi. Dobro je kad inspektori dolaze u nadzore, jer ti oni tad daju mogućnost da popraviš i unaprijediš neke stvari, a sad hoće li ili neće biti kakvih konzekvenci za tvrtku, vidjet ćemo.“
Vijećnik ANTONIO ŠARIĆ (LISTA BIRAČA)
Vezano uz nabavku službenog vozila. Pita, je li se odustalo od te nabavke, ako nije zašto nije i zašto se nabavlja automobil takvih karakteristika u vrijeme kada Grad očito ima problema sa likvidnošću te smatra da poruka koja se time šalje nikako nije dobra.
GRADONAČELNIK
Odgovara vijećniku Šariću sljedeće: „Grad ne kupuje ništa, leasing za staro vozilo je izašao i stari automobil je morao biti vraćen. Leasing starog automobila bio je produžen za još dodatne dvije godine, ali sada tako staro vozilo leasing kuća niti želi niti može dati dalje u leasing, iz niza razloga, sigurnosnih, troškova održavanja i sl. To vozilo će biti gradsko vozilo, struktura zahtjeva je otprilike jednaka kao i prije sedam godina, slične su karakteristike, upravo zato da ne bi bilo propisano specifično vozilo, da se ne pogoduje. Plan je vozilo početi plaćati iduće godine, ove godine ni euro ni cent iz gradskog Proračuna neće ići na nabavku vozila. U proteklih šest mjeseci smo jako puno radili na likvidnosti, na ispunjavanju svojih financijskih obaveza. Grad će do kraja godine ispuniti gotovo sve svoje obaveze i neće biti u situaciji s druge polovice mjeseca lipnja ove godine, kad je bio problem. Imamo vrlo konzervativni pristup, dinamika rashoda u odnosu na prihode je uspostavljena. Grad stabilno funkcionira i stabilno će završiti godinu, s puno manjim minusom. Trošak leasinga za vozilo tereti iduću godinu, a nabavu smo morali pokrenuti ove godine, zbog trajanja cijelog postupka. Moramo nabaviti osnovno sredstvo, a službeni automobil to jest. Potpisat ćemo sporazum s nekom leasing kućom, ovisno o natječaju, a ove godine nam, ponavljam - ne sjeda niti jedna jedina rata.“
ANTONIO ŠARIĆ
Dodatno pita zašto se nabavlja novo vozilo veće klase, nije li Octavia dovoljna?
GRADONAČELNIK
odgovara da je za nabavu vozila predviđeno 58.000,00 eura te da isti iznos ne mora biti realiziran, a koliko će biti realizirano tek će se vidjeti.
Vijećnik MITAR OBRADOVIĆ (SDP)
Koliko je na kraju cifra za nabavu novog vozila, koja je vrijednost vozila?
GRADONAČELNIK
Odgovara vijećniku da je predviđeno 58.000,00 eura s PDV-om te da se ovoga trenutka ne zna kolika bi bila mjesečna rata (dok se postupak ne provede).
Potpredsjednik vijeća dr.sc. DINKO ZIMA
Da li ste razmišljali o tome da oslobodi građane Grada Požege obveze plaćanja parkinga u gradu do daljnjega, obzirom da je uređenjem ovih dviju ravnih ploha nastalih rušenjem zgrada stvoren predivan neuređeni parking u centru grada i da svi sad ionako tamo parkiraju?
GRADONAČELNIK
Odgovara da realizacija tako velikih projekata poput uređenja stare jezgre Trga Sv. Trojstva u našem Gradu ide sporo, ali da ipak napreduje. Ističe: „Problem je u vremenu koje proteče od ZNS-a do odobrenja sredstava, sad se to produžilo na nekih pet do šest mjeseci. Plan je da se taj prostor privede nekoj svrsi, da se ne bude na gubitku. Grad nema vlastitih sredstava za realizaciju tako velikih projekata i to se bez kredita neće moći nikako realizirati. Stoga će opet uskoro pred vijećnike ići novi prijedlog za zaduživanje za realizaciju projekta uređenja plohe trga, što bi bila prva faza toga projekta, dok će druga faza , odnosno uređenje podzemnog parkinga pričekati kraj realizacije prve faze i dodatni priljev sredstava kroz fondove i sl. Moramo svaki euro, cent kao Grad dva puta „okrenuti“ prije nego ga potrošimo. Također, svaka povlastica građanima morat će se gledati i kroz tu prizmu. Strogo će se paziti da cash-flow bude na razini. Razumijem Vašu želju da se pomogne socijalno najugroženijima, ali ako to napravimo, što predlažete - naš se proračun neće dovoljno puniti, porezni prihodi jednostavno nisu dovoljni.“
Vijećnik ZLATKO VUKOVIĆ (HSU)
ispred svoje stranke HSU-a pita: „Priprema li Grad isplatu božićnica umirovljenicima, ako da, s kojim iznosom i s kojim cenzusom? Neki gradovi i općine su već izašli u javnost s tom informacijom i već se zna tko ostvaruje pravo i koliko ostvaruje. Grad Požega zasad šuti te želi informaciju.“
PROČELNICA KRULJAC
Odgovara vijećniku Vukoviću da isplata božićnice zasigurno ide, ali da se trenutno ne zna niti iznos niti cenzus. Potom ističe: „Pretpostavka je da uvjeti neće biti lošiji niti niži nego lani, prave se modeli izračuna koji bi to bio trošak za gradske financije te će se u skoro vrijeme odlučiti s kojim će se iznosom ići i tko će biti obuhvaćen.“
